Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Από το Blogger.

Αρχειοθήκη

ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σάββατο 31 Αυγούστου 2013

Δελτίο τύπου της Ενωσης Πολιτών για το Νερό σχετικά με τις προσεχείς ενέργειές της

Η κίνηση πολιτών Κ 136, που αγωνίζεται εδώ και 2 χρόνια ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ και για να περάσει το νερό της Θεσσαλονίκης στα χέρια των πολιτών, και η «Ένωση Πολιτών για το Νερό», των μη κερδοσκοπικών Συνεταιρισμών Νερού των Δήμων της περιοχής Θεσσαλονίκης, που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία της «Κίνησης 136» και υπέβαλλε εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 51% της ΕΥΑΘ Α.Ε., παρουσίασαν σε συνέντευξη τύπου τα βασικά σημεία των πρωτοβουλιών που αναπτύσσονται από την ΕΠΝ και την Κ 136 και αφορούν:
Τις νομικές ενέργειες της Ένωσης Πολιτών για το Νερό, μετά τον “αποκλεισμό” της από τη 2η φάση του διαγωνισμού.




Την ενημέρωση των πολιτών σχετικά με τις ενέργειες του ΤΑΙΠΕΔ στο θέμα της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών ύδρευσης – αποχέτευσης και την απάντηση σε κάθε παραπλανητική επιχειρηματολογία των υπευθύνων του ΤΑΙΠΕΔ, που αποσκοπεί στον καθησυχασμό της κοινής γνώμης.
Τις παραπέρα πρωτοβουλίες της Κ 136 σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, για να μην πέσει η διαχείριση του νερού της πόλης και της χώρας μας στα νύχια των πολυεθνικών, αλλά να περάσει στα χέρια των πολιτών όπου ανήκει.
Την παρουσίαση έκαναν ο Λάζαρος Αγγέλου, εκπρόσωπος της «Ένωσης Πολιτών για το Νερό», ο Κώστας Νικολάου, Δρ Χημικός Περιβαλλοντολόγος και μέλος της Κ136 και ο Κώστας Μαριόγλου, αντιπρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΕΥΑΘ και μέλος της Κ136.

Σημείο 1:
Ν. 3986/2011, Άρθρο 3: “Το Ταμείο(ΤΑΙΠΕΔ) λειτουργεί για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος...” και όμως, το ΤΑΙΠΕΔ απέκλεισε από τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού την Ένωση Πολιτών για το Νερό, τη μόνη πρόταση, από όσες κατατέθηκαν, που λειτουργεί υπέρ του δημοσίου συμφέροντος.
Ν. 4092/2012, ΜΠΔΣ/2013, “Πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων 2013-2016”...
Η βουλή ψήφισε αποκρατικοποιήσεις, και όμως το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί την   ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε., παρόλο που κατατέθηκε από την Ένωση Πολιτών για το Νερό η μόνη πρόταση αποκρατικοποί ησης, που δεν είναι ιδιωτικοποίηση. Πρόταση η οποία αφενός προσφέρει την αναμενόμενη απόδοση για το Ελληνικό Δημόσιο και αφετέρου πετυχαίνει ένα αποτέλεσμα αποδεκτό από τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, αφού η διαχείριση του νερού της πόλης τους δεν θα γίνει αντικείμενο κερδοσκοπίας μιας πολυεθνικής, αλλά θα έχει μη κερδοσκοπική λειτουργία και θα ε^ 3;ναι υπόθεση των ίδιων των πολιτών.
Ν. 3986/2011, Άρθρο 1: “Το Ταμείο έχει αποκλειστικό σκοπό την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου... σύμφωνα με τις επικρατούσες συνθήκες της αγοράς και με εγγυήσεις πλήρους διαφάνειας...”
Και όμως, το ΤΑΙΠΕΔ τρεις φορές μας αρνήθηκε την παροχή στοιχείων, τα οποία είναι απαραίτητα για να διεκδικήσουμε με ένδικα μέσα τα δικαιώματα των Θεσσαλονικέων στο νερό της πόλης μας. Τώρα αναγκαζόμαστε να τα ζητήσουμε με ασφαλιστικά μέτρα που καταθέσαμε στο Πρωτοδικείο των Αθηνών (εκδίκαση 23 Σεπ 2013).

Σημείο 2:
Σε πρόσφατες συνεντεύξεις τους οι υπεύθυνοι του ΤΑΙΠΕΔ προσπαθούν με παραπλανητικά επιχειρήματα να καθησυχάσουν την κοινή γνώμη, που είναι συντριπτικά αντίθετη με την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης-αποχέτευσης. 
            Υποστηρίζουν ότι “δεν παραχωρείται το νερό και οι υποδομές ύδρευσης- αποχέτευσης, αλλά η διαχείρισή τους”. Μα ακριβώς αυτή αποδείχθηκε πανάκριβη για τους πολίτε&sigm af; και καταστροφική για τις ίδιες τις επιχειρήσεις και το περιβάλλον της περιοχής. Αρκούν τα παραδείγματα του Παρισιού, του Βερολίνου και του Λονδίνου, για να μην αναφερθούμε σε όλες τις Ευρωπαϊκές πόλεις, τις οποίες σαρώνει ένα κύμα επαναδημοτικοποίησης των υπηρεσιών ύδρευσης-αποχέτευσης, αφού είδαν τα “καλά” της ιδιωτικοποίησης για μία, δύο ή και τρεις δεκαετίες.
            Υποστηρίζουν ότι “η διαχείριση του δικτύου ύδρευσης δεν είναι απλή υπόθεση, απαιτεί σημαντική τεχνογνωσία και επενδύσεις που οι δήμοι δεν διαθέτουν”, παραπέμπουν μάλιστα “στα αποτελέσματα των ΔΕΥΑ των μικρότερων πόλεων”. Υποτιμούν τη νοημοσύνη μας, γιατί ιδιωτικοποιούν ακριβώς την ΕΥΑΘ Α.Ε. (και την ΕΥΔΑΠ), της οποίας τα καθαρά κέρδη ξανα-αγοράζουν την εταιρεία μέσα σε ελάχιστα χρόνια, ενώ τα αποτελέσματά της είναι πολύ καλύτερα από εκείνα των εταιρειών που διεκδικούν την εξαγορά της (μια σύγκριση των αποτελεσμάτων της ΕΥΑΘ Α.Ε. και της Suez, για παράδειγμα, θα αρκούσε). Ο ίδιος ο 2ος πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Αθανασόπουλος, στην ενημέρωση που έκανε στη βουλή τον Ιανουάριο του 2013, είπε χαρακτηριστικά τα εξής: "Δεν επιλέξαμε εμείς, να πωληθούν οι μετοχές της ΕΥΑΘ. Αυτό το έκανε η Βουλή. Εμείς ερχόμαστε, εδώ, και σας λέμε ποια στρατηγική θα ακολουθήσουμε... Πήρατε την απόφαση, ότι το Κράτος δεν θα είναι παραγωγός, αλλά θα περιοριστεί στο ρόλο που ξέρει να κάνει καλύτερα : Στο όλο του ελεγκτή και του ρυθμιστή. Και σήμερα πολύ φοβάμαι, ότι στη δική μας περίπτωση, στην περίπτωση της ΕΥΑΘ, το Κράτος μπορεί να είναι παραγωγός, αλλά ρυθμιστής και ελεγκτής δεν είναι πολύ καλός. Αυτή είναι η δική μου άποψη."!!!
            Υποστηρίζουν ακόμη ότι οι δήμοι ή το κράτος “δεν διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια για επενδύσεις”. Τους απαντάμε ότι η ΕΥΑΘ Α.Ε. στην 5ετία 2008-2012 είχε δαπάνες για επενδύσεις και συντήρηση ύψους 87,9 εκατομμύρια ευρώ. Περιμένουμε να δούμε τι θα προβλέπει το επενδυτικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει η σύμβαση παραχώρησης, για να διαπιστώσουμε πόσο μεγαλύτερο θα είναι από αυτό της ΕΥΑΘ Α.Ε. και τα ξαναλέμε.
            Επισημαίνουμε εδώ ότι η “κατασκευή Β' κλάδου Κεντρικού Αποχετευτικού Αγωγού Θεσσαλονίκης (προϋπολογισμού 44 εκ. ευρώ)” και η “επέκταση Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού Θεσσαλονίκης (36,5 εκ. ευρώ)”, είναι έργα ήδη ενταγμένα στο ΕΣΠΑ, και προγραμματισμένα από την ΕΥΑΘ Α.Ε. για το 2013. Άρα κακώς ο κ. Εμίρης, σε πρόσφατη συνέντευξή του, τα παρουσιάζει ως επενδύσεις που θα φέρει η ιδιωτικοποίηση που προωθεί.
            Υποστηρίζουν ότι “ο ιδιώτης δεν θα καθορίζει ανεξέλεγκτα τα τιμολόγια, των οποίων οι ανώτατες τιμές θα καθορίζονται από μηχανισμό που θα προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης για την πρώτη 5ετία και στη συνέχεια θα παρακολουθείται και θα ελέγχεται από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων του ΥΠΕΚΑ, που θα έχει το ρόλο της ρυθμιστικής αρχής”. Στο σημείο αυτό μάλιστα επικαλούνται και την απόφαση του Υπ. Οικονομικών για το τιμολόγιο του νερού και φτάνουν στο σημείο να υποστηρίζουν ότι είναι χαμηλότερο από το υπάρχον, σε μια προσπάθεια να παραπλανήσουν τους πολίτες ότι με την ιδιωτικοποίηση θα έχουν χαμηλότερα τιμολόγια!
            Εδώ είναι η μεγάλη παραπλάνηση και η μεγάλη “απόσταση” των σημερινών λεγομένων των υπευθύνων του ΤΑΙΠΕΔ, από τα λεγόμενά τους στην ενημέρωση της βουλής, τον Ιανουάριο, όταν έλεγαν:
Αθανασόπουλος : “Δεν πρόκειται εμείς να εκχωρήσουμε ή να πουλήσουμε κανένα περιουσιακό στοιχείο της χώρας, εάν η προσωρινή αξία όλων των μελλοντικών εισροών, αν το τίμημα που θα μας δώσει ο προτιμητέος επενδυτής, δεν είναι μεγαλύτερο από την προσωρινή αξία όλων των μελλοντικών εισροών. Δηλαδή, αν υποθέσουμε ότι αυτή η Εταιρεία κάθε χρόνο θα έκανε είκοσι πέντε εκατομμύρια ευρώ, το τίμημα θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από την προσωρινή αξία αυτών των 25 εκατομμυρίων ευρώ. Το τίμημα όλων των ετών, αλλά προεξοφλημένο στο χρόνο μηδέν. Θα μπορούσε κάποιος, κάλλιστα, να πει 25 εκατ. και αν το κόστος κεφαλαίου του επενδυτή είναι 10%, άρα, η αξία 205 εκατομμύρια. Η απάντηση είναι ναι. Με την προϋπόθεση, όμως, ότι ο επενδυτής δεν θα αναλάμβανε καμία υποχρέωση να συντηρεί το δίκτυο...”.
Εμίρης: ”Θα είναι γνωστή η τιμολογιακή πολιτική για την πρώτη 5ετία, γιατί αυτός είναι ο σκοπός μας...θα υπάρχει ένας ευκρινέστατος και ξεκάθαρος μηχανισμός που θα βασίζεται στην τιμή ; που αγοράζει (ο επενδυτής) το νερό, στα έξοδά του, στις επενδύσεις που θα κληθεί να κάνει και σε μία εύλογη απόδοση την οποία πρέπει να παίρνει. Πρέπει να παίρνει απόδοση ο επενδυτή&sigma f; στα πάγια και στα κεφάλαια που θα έχει επενδεδυμένα για να έχει κίνητρο να πραγματοποιεί τις επενδύσεις και να παίρνει μια εύλογη αποδοτικότητα, ώστε αυτές οι επενδύσεις να έχο&u psilon;ν νόημα γι' αυτόν. Ειδάλλως δεν μπορεί να τις πραγματοποιήσει...με έναν υγιή πλειοδοτικό     διαγωνισμό θα πιάσουμε την καλύτερη δυνατή τιμή...Παρά ταύτα, θα πω ότι δεν είναι σωστός ο υπ&omicro n;λογισμός που ειπώθηκε κατά κόρον, δηλαδή, 26 εκατομμύρια – 80 εκατομμύρια, άρα 3 φορές τα κέρδη. Θα υπενθυμίσω, ότι εμείς πουλάμε το 51%, συνεπώς τα μισά από αυτά τα κέρδη. Έτσι πρέπει, λοιπόν, να γίνει ο υπολογισμός, λαμβάνοντας περαιτέρω υπόψη φυσικά και τις επενδύσεις που θα πρέπει να γίνουν”.
           
 Τους απαντάμε: Με βάση τις δικές τους αναφορές στη βουλή υπολογίζουμε ότι:
Η ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε., κατά την 1η 5ετία, θα βλάψει το δημόσιο συμφέρον κατά 218 εκ. ευρώ, από τα οποία τα 179 εκ. ευρώ θα πληρώσουν οι καταναλωτές (αύξηση μέσου τιμολογίου πάνω από 60%), ενώ το κράτος θα χάσει 39 εκ. ευρώ (από μερίσματα και φόρους). Ο υπολογισμός μας έγινε με την υπόθεση ότι ο επενδυτής θα κάνει επενδύσεις και συντηρήσεις ύψους μόνο 60 εκ. ευρώ, ενώ θα έχει απόδοση κεφαλαίου 5%. Ο “παραχωρησιούχος” θα κάνει απόσβεση του κεφαλαίου απόκτησης του 51% της ΕΥΑΘ Α.Ε. πριν να εκπνεύσει η 1η 5ετία. Αν μάλιστα συνυπολογιστεί ότι η ΕΥΑΘ Α.Ε. έχει ταμειακά διαθέσιμα 33 εκ. ευρώ, και οφειλές καταναλωτών που φτάνουν στα 50 εκ. ευρώ, η ιδιωτικοποίηση αυτή παίρνει το χαρακτήρα χαριστικής πράξης προς τον “παραχωρησιούχο”.
Το Υπ. Οικονομικών καθόρισε ότι για την τιμολόγηση των υπηρεσιών ύδρευσης-αποχέτευσης θα εφαρμόζεται η αρχή της ανάκτησης κόστους, σύμφωνα με το Νόμο 3199/2003 «Προστασία και διαχείριση τω ν υδάτων - Εναρμόνιση με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2000», ΦΕΚ Α΄ 280/9.12.2003. Σε σχετική επιστημονική εργασία εφαρμογής, την οποία εκπόνησε η επιστημονική ομάδα της επίκ. Καθηγήτριας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με ανάθεση του ΥΠΕΚΑ, και δημοσιοποίησε το Μάρτιο του 2008, ο βαθμός ανάκτησης κόστους ύδρευσης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας υπολογίστηκε στο 86,58%. Από αυτό πιθανά προκύπτει και ένα ακόμη περίπου 13,42% αύξησης του τιμολογίου.
Αν η κυβέρνηση επιμένει στην αποκρατικοποίηση της ΕΥΑΘ, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να εξυπηρετήσει το δημόσιο συμφέρον μεταβιβάζοντας την ΕΥΑΘ Α.Ε. στην Αυτοδιοίκηση ή στην Ένωση Πολιτών για το Νερό ή σε κοινό σχήμα των δύο, αποκομίζοντας ταυτόχρονα το ποσό που επιδιώκει η κυβέρνηση για την ελάφρυνση του δημόσιου χρέους. Στην περίπτωση αυτή όχι μόνο δεν θα υπάρξει βλάβη του δημοσίου συμφέροντος, αλλά μετά την 1η 5ετία τα τιμολόγια θα μπορούν να μειώνονται σταδιακά, μέχρι φτάσουν να καλύπτουν μόνο το κόστος λειτουργίας του συστήματος (μη κερδοσκοπική διαχείριση).

Σημείο 3:
Η κοινωνία της πόλης είναι συντριπτικά αντίθετη στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε. Η Περιφερειακή ΄Ενωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας με ομόφωνη απόφασή της είναι αντίθετη στην ιδιωτικ&omi cron;ποίηση, ενώ διεκδικεί την ΕΥΑΘ Α.Ε., στο πλαίσιο της σχετικής αρμοδιότητας της Αυτοδιοίκησης στην παροχή υπηρεσιών ύδρευσης – αποχέτευσης.
            Οι υδροδοτούμενοι Δήμοι πήραν ομόφωνες αποφάσεις ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος πάνω στο ερώτημα “ναι ή όχι στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε.”, ώστε οι Θεσσαλονικείς να έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τη γνώμη τους πάνω σ' αυτό το ζωτικής σημασίας ζήτημα.
Με πρόσκληση του Σωματείου των εργαζομένων της ΕΥΑΘ Α.Ε. συγκροτήθηκε η  Πρωτοβουλία SOSTE ΤΟ ΝΕΡΟ, φορέων και πολιτών της Θεσσαλονίκης που αντιτίθενται στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε., με συμμετοχή πλήθους φορέων αυτοδιοίκησης, εργαζομένων, κινήσεων πολιτών κλπ. Η Κ 136 και η Ένωση Πολιτών για το Νερό είναι ιδρυτικά μέλη και συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες της πρωτοβουλίας με σκοπό την αποτροπή της ιδιωτικοποίησης.
Η αρχή της επικουρικότητας υποδεικνύει ότι, αν η ελληνική κυβέρνηση θέλει να αποσυρθεί από την ΕΥΑΘ Α.Ε., πρέπει να διαβουλευθεί πρώτα με την Αυτοδιοίκηση, που έχει τη σχετική αρμοδιότητα, ώστε να βρεθεί συμβατή με το ελληνικό νομικό πλαίσιο διαδικασία μεταβίβασης σ' αυτήν των μετοχών του δημοσίου.
Στις επιφυλάξεις που διατυπώνονται ότι οι Δήμοι δεν έχουν λεφτά για επενδύσεις, απαντά το ίδιο το επενδυτικό πρόγραμμα της ΕΥΑΘ Α.Ε. : στην 5ετία 2008 – 2012 το ύψος της δαπάνης για επενδύσεις και συντήρηση ήταν 87,9 εκ. ευρώ. Περιμένουμε να δούμε ποιό θα είναι το προτεινόμενο πρόγραμμα επενδύσεων για την 5ετία 2014-18, για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας και σ' αυτόν τον τομέα.
Στηρίζουμε τον αγώνα της Αυτοδιοίκησης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ, και ενώνουμε τις δυνάμεις μας μαζί της. Στηρίζουμε τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος, γιατί επιτέλους οι πολίτες πρέπει να εκφράσουν τη γνώμη τους. Ποιός φοβάται τους πολίτες;

Σημείο 4:
Η κυβέρνηση, δια των ΜΜΕ, επαναλαμβάνει ότι η μεταβίβαση του 51% των μετοχών της ΕΥΑΘ Α.Ε., αποτελεί μνημονιακή υποχρέωσή της. Προσπαθεί έτσι να πείσει ότι δεν είναι στο χέρι της η υπόθεση, αλλά ενεργεί υπό την πίεση των δανειστών.
            Η πληροφόρηση αυτή αποσιωπά δύο σημαντικά γεγονότα που μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου μέχρι σήμερα:
Πρώτο, τη νίκη των Ευρωπαίων πολιτών, οι οποίοι συγκέντρωσαν πάνω από 1,5 εκ υπογραφές και ανάγκασαν τον Επίτροπο Μπαρνιέ να αποσύρει το νερό από την Οδηγία για τις συμβάσεις παραχώρησης, δηλώνοντας : “Σε κανένα σημείο η Επιτροπή δεν πρότεινε τον εξαναγκασμό ή ακόμη και την ενθάρρυνση της ιδιωτικοποίησης δημόσιων υπηρεσιών όπως το νερό. Η απόφαση για το πως θα παρέχεται μια & delta;ημόσια υπηρεσία είναι στα χέρια των κρατών-μελών και των τοπικών αρχών τους. Και έτσι θα παραμείνει...Αντιλαμβάνομαι πλήρως γιατί οι πολίτες είναι και θυμωμένοι και αναστατωμένοι όταν τους λένε ότι οι υπηρεσίες ύδρευσής τους θα μπορούσαν να ιδιωτικοποιηθούν ενάντια στη θέλησή τους. Εγώ ο ίδιος θα αισθανόμουν το ίδιο  εάν υπήρχε τέτοιος κίνδυνος...Γι΄αυτό η καλύτερη λύση τώρα φαίνεται να είναι η απάλειψη του νερού από τους σκοπούς της οδηγίας για τις συμβάσεις παραχώρησης. Είναι καθήκον μας να λάβουμε υπόψη τις ανησυχίες που εκφράστηκαν από τόσους πολλούς πολίτες”.
Δεύτερο, τις πρόσφατες διαδοχικές και ταυτόσημες απαντήσεις του Επιτρόπου Όλι Ρεν σε σχετικά ερωτήματα των Ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή και Νίκου Χρυσόγελου των Οικολόγων Πράσινων, όπου ξεκαθάρισε απόλυτα ότι:
            “Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι το νερό είναι δημόσιο αγαθό που έχει ζωτική σημασία για τους πολίτες και η διαχείριση των υδάτινων πόρων αποτελεί ευθύνη των κρατών μελών, και γι αυτόν το λόγο έχει πάρει ουδέτερη θέση επί του θέματος της δημόσιας ή της ιδιωτικής ιδιοκτησίας των υδάτινων πόρων, σύμφωνα με το άρθρο 345 της ΣΛΕΕ... Η επιλογή για το ποιες, σε ποιο βαθμό και με ποια σειρά θα πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν οι δημόσιες επιχειρήσεις ή τα  δημόσια περιουσιακά στοιχεία αποτελεί αποκλειστική ευθύνη των κρατών μελών”.
            Καλούμε την κυβέρνηση, η οποία τονίζει σε κάθε ευκαιρία την προσήλωσή της στους Ευρωπαϊκούς θεσμούς, να κάνει ότι και ο Επίτροπος Μπαρνιέ: Να αναγνωρίσει την πλήρη αντίθεση των πολιτών της Θεσσαλονίκης στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε. και να την αποσύρει από το Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων.
Σημείο 5 :
            “Ζητούμε να αποσύρετε την προσφορά σας και να αφήσετε τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να καθορίσουν το μέλλον της ΕΥΑΘ” : αυτό αναφέρει ρητά επιστολή προς τους υποψήφιους “αγοραστές”, την οποία υπογράφουν 130 φορείς από την Ελλάδα, την Ευρώπη και όλο τον κόσμο, καθώς και 50 Ευρωβουλευτές από 18 χώρες της Ε.Ε.
            Αυτό ακριβώς είναι και το δικό μας μήνυμα : το νερό της πόλης μας είναι υπόθεση των πολιτών της, αλλά αν χρειαστεί γίνεται και όλης της χώρας, όλης της Ε.Ε. και όλου του κόσμου. Το Ευρωπαϊκό και παγκόσμιο κίνημα αλληλεγγύης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού, στο οποίο συμμετέχει ενεργά η Κ 136, είναι εδώ.
            Το ίδιο και το θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε., σύμφωνα με το οποίο δεν μπορεί ένα κρατικό μονοπώλιο να μετατραπεί σε ιδιωτικό. Η ιδιωτικοποίηση του 51% της ΕΥΑΘ Α.Ε. δεν μπορεί να γίνει έξω από το δίκαιο του ανταγωνισμού της Ε.Ε. Οι μη κερδοσκοπικοί Συνεταιρισμοί Νερού των Δήμων της Θεσσαλονίκης και η  Ένωση Πολιτών για το Νερό, ακόμη και αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην παραχώρηση, θα διεκδικήσουν την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης-αποχέτευσης ως “εναλλακτικοί πάροχοι”, όπως έχουν το δικαίωμα και όπως ακριβώς έγινε στις τηλεπικοινωνίες. Τότε ο “καλύτερος ιδιώτης”, που λέει ο κ. Εμίρης, θα κληθεί να αποδείξει στην πράξη ότι είναι καλύτερος από τους μη κερδοσκοπικούς Συνεταιρισμούς Νερού των Πολιτών της Θεσσαλονίκης.

___________________________________________________

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.

Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.

Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...

0 Σχόλια:

back to top