Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
Μάρκος Τρούλης* Εισαγωγή Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ταυτίσει την έννοια της ενεργειακής ασφαλείας (energy security) με τη διασφάλιση του στ...
-
Ο Σαλί Μπερίσα, πρώην πρόεδρος της Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας, προέβη σε μια εξομολόγηση που έδωσε βάση στις φήμες που υπήρχαν μ...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Με κόκκινο σημειώνεται ο συριακός στρατός, με κίτρινο οι κουρδικές δυνάμεις και με γκρι οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους (φωτ.: Σ. Κ...
-
Δικαστές, Εισαγγελείς, Βουλευτές, Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους: Η άσχημη πλευρά του θέματος των αποδοχών τους Του Γιάννη Αποστολί...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Κυριακή 29 Ιουνίου 2014
Μεταξύ των φορέων του Πειραιά που αντιτίθενται στην ολική παραχώρηση του ΟΛΠ ΟΛΠ+0,06% μέσω της πώλησης του 67% των μετοχών του, αξιοσημείωτη είναι η παρουσία εκείνων που επιθυμούν να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού.
Για να ενισχυθεί η άποψη αυτή υποστηρίζεται ότι από την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στην Cosco δεν έχουν προκύψει για τη χώρα εκείνα τα οφέλη που θα είχε αν είχε παραμείνει υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ. Ας δούμε όμως τι αναφέρουν τα στοιχεία.
Το 2013 για πρώτη φορά το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε στην όγδοη θέση στην Ευρώπη στη διακίνηση containers. Και αυτό δεν θα είχε γίνει αν δεν είχαν προηγηθεί οι επενδύσεις περίπου 360 εκατ. ευρώ που έχει κάνει η Cosco στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ και ο ΟΛΠ ύψους 190 εκατ. ευρώ στον προβλήτα Ι.
Το σύνολο των επενδύσεων που έφερε τον ΟΛΠ στην όγδοη θέση προσέγγισε τα 550 εκατ. ευρώ και εφόσον η Cosco κάνει τελικά και τη νέα επένδυση στο δυτικό προβλήτα ΙΙΙ των 230 εκατ. ευρώ, το σύνολο των κεφαλαίων που θα έχουν επενδυθεί θα προσεγγίσει τα 800 εκατ. ευρώ, με τη συνολική χωρητικότητα να ξεπερνά τα 7,5 εκατ. teu ετησίως. Ο ΣΕΜΠΟ τότε θα έχει τη δυνατότητα να φτάσει ακόμα και στην πρώτη ευρωπαϊκή πεντάδα.
Είναι δεδομένο ότι τα ποσά αυτά ο ΟΛΠ δεν θα μπορούσε να τα επενδύσει μόνος του, αφού και τα 90 εκατ. ευρώ δάνειο που έλαβε για τον προβλήτα Ι, τα εξασφάλισε με εγγύηση τα έσοδα που έχει από την κινεζική εταιρεία.
Επιπλέον, ακόμα κι αν οι υποδομές ήταν έτοιμες, είναι αμφίβολο αν θα μπορούσε να προσελκύσει τόσο μεγάλο αριθμό φορτίων, αφού ούτε global operator είναι ούτε μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχει στην ομπρέλα του όπως η Cosco αλλά και άλλοι παγκόσμιοι παίκτες.
Οσον αφορά το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρονται από τους Κινέζους, μεγαλύτερη μαρτυρία από εκείνη της Maersk Line δεν θα μπορούσε να υπάρχει.
Η δανέζικη εταιρεία που ανταγωνίζεται την Cosco έχει εκδώσει ανακοίνωση με την οποία επαινεί τη λειτουργία του ΣΕΜΠΟ υπό τη διαχείριση των Κινέζων.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι προοπτικές είναι πολύ μεγάλες, αφού σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου και τη σταδιακή δημιουργία μεταποιητικών επιχειρήσεων στη χώρα μας, αλλά και την παράλληλη αναγκαία επένδυση στη ναυπηγοεπισκευή, που τόσο πολύ καθυστερεί, τα οφέλη για τη χώρα μας μπορούν να πολλαπλασιαστούν.
Ισως είναι προτιμότερο, αντί να ψάχνουμε προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν, να προσπαθήσουμε ώστε η ολοκλήρωση του διαγωνισμού να οδηγήσει σε μεγιστοποίηση του δημόσιου συμφέροντος, που εκτός από το τίμημα και τις μελλοντικές επενδύσεις έχει να κάνει με τη διασφάλιση των συνθηκών ανταγωνισμού.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
Για να ενισχυθεί η άποψη αυτή υποστηρίζεται ότι από την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στην Cosco δεν έχουν προκύψει για τη χώρα εκείνα τα οφέλη που θα είχε αν είχε παραμείνει υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ. Ας δούμε όμως τι αναφέρουν τα στοιχεία.
Το 2013 για πρώτη φορά το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε στην όγδοη θέση στην Ευρώπη στη διακίνηση containers. Και αυτό δεν θα είχε γίνει αν δεν είχαν προηγηθεί οι επενδύσεις περίπου 360 εκατ. ευρώ που έχει κάνει η Cosco στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ και ο ΟΛΠ ύψους 190 εκατ. ευρώ στον προβλήτα Ι.
Το σύνολο των επενδύσεων που έφερε τον ΟΛΠ στην όγδοη θέση προσέγγισε τα 550 εκατ. ευρώ και εφόσον η Cosco κάνει τελικά και τη νέα επένδυση στο δυτικό προβλήτα ΙΙΙ των 230 εκατ. ευρώ, το σύνολο των κεφαλαίων που θα έχουν επενδυθεί θα προσεγγίσει τα 800 εκατ. ευρώ, με τη συνολική χωρητικότητα να ξεπερνά τα 7,5 εκατ. teu ετησίως. Ο ΣΕΜΠΟ τότε θα έχει τη δυνατότητα να φτάσει ακόμα και στην πρώτη ευρωπαϊκή πεντάδα.
Είναι δεδομένο ότι τα ποσά αυτά ο ΟΛΠ δεν θα μπορούσε να τα επενδύσει μόνος του, αφού και τα 90 εκατ. ευρώ δάνειο που έλαβε για τον προβλήτα Ι, τα εξασφάλισε με εγγύηση τα έσοδα που έχει από την κινεζική εταιρεία.
Επιπλέον, ακόμα κι αν οι υποδομές ήταν έτοιμες, είναι αμφίβολο αν θα μπορούσε να προσελκύσει τόσο μεγάλο αριθμό φορτίων, αφού ούτε global operator είναι ούτε μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχει στην ομπρέλα του όπως η Cosco αλλά και άλλοι παγκόσμιοι παίκτες.
Οσον αφορά το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρονται από τους Κινέζους, μεγαλύτερη μαρτυρία από εκείνη της Maersk Line δεν θα μπορούσε να υπάρχει.
Η δανέζικη εταιρεία που ανταγωνίζεται την Cosco έχει εκδώσει ανακοίνωση με την οποία επαινεί τη λειτουργία του ΣΕΜΠΟ υπό τη διαχείριση των Κινέζων.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι προοπτικές είναι πολύ μεγάλες, αφού σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου και τη σταδιακή δημιουργία μεταποιητικών επιχειρήσεων στη χώρα μας, αλλά και την παράλληλη αναγκαία επένδυση στη ναυπηγοεπισκευή, που τόσο πολύ καθυστερεί, τα οφέλη για τη χώρα μας μπορούν να πολλαπλασιαστούν.
Ισως είναι προτιμότερο, αντί να ψάχνουμε προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν, να προσπαθήσουμε ώστε η ολοκλήρωση του διαγωνισμού να οδηγήσει σε μεγιστοποίηση του δημόσιου συμφέροντος, που εκτός από το τίμημα και τις μελλοντικές επενδύσεις έχει να κάνει με τη διασφάλιση των συνθηκών ανταγωνισμού.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - atsimp@naftemporiki.gr
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου