Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Από το Blogger.

Αρχειοθήκη

ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Σάββατο 27 Αυγούστου 2011

Σε συνέχεια της ανάρτησης που αφορούσε το βιβλίο "Αποστολή Εξετελέσθη", του πτεράρχου Κουρή, δημοσιεύουμε επιστολή που μας εστάλη ως σχόλιο, την οποίαν είχαν αποστείλει τον Νοέμβριο του 1983 στον τότε αρχηγό ΓΕΑ, «Αγωνιούντες Αεροπόροι», με μία προσθήκη δημοσιεύματος εφημερίδας της εποχής, της 9/5/1984, από το αρχείο μου, που αναφέρεται στον μεγάλο δείκτη ατυχημάτων την περίοδο που Α/ΓΕΑ ήταν ο Πτέραρχος Κουρής.






ΑΓΩΝΙΟΥΝΤΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ
ΠΡΟΣ: Α/ΓΕΑ Ν. Κουρή
ΚΟΙΝ. Πρωθυπουργό, Υπουργούς, Κυβερνητικούς παράγοντες, Α/ΓΕΕΘΑ
Νοέμβριος 1983
Κύριε Κουρή,
Πριν είκοσι δύο περίπου μήνες γίνατε Αρχηγός της ΠΑ. Η Αεροπορία που παραλάβατε τότε βρισκόταν στα υψηλότερα επίπεδα οργανώσεως, εκπαιδεύσεως και αποδόσεως, και αποτελούσε τον σπουδαιότερο αποτρεπτικό παράγοντα στις επιθετικές βλέψεις των γειτόνων. Αυτή ήταν η Αεροπορία που είχαν ‘‘χτίσει’’ επί σειράν ετών μια στρατιά ανδρών, ζωντανών και νεκρών, Αρχηγών, Αξκών, Υπαξκών και απλών Σμηνιτών. Πραγματικές καταστάσεις, όπως οι παρακάτω, δείχνουν την Αεροπορία της περιόδου 1974-1981:

- Η αξιοκρατική και δημοκρατική μεταχείριση στις προαγωγές και τοποθετήσεις των Αξκών.
- Η ομαλότητα στην ροή, ζωή και εξέλιξη της ΠΑ παρά τις μεγάλες δυσκολίες της μεταβατικής εκείνης περιόδου.
- Ο εύρυθμος εκσυγχρονισμός της ΠΑ με πέντε νέους τύπους αφών και πληθώρα συγχρόνων όπλων και η ταχύτατη αξιοποίησή τους.
- Το υψηλό επίπεδο μαχητικής ικανότητος που αδιάψευστα μαρτυρούσαν τα εξαίρετα αποτελέσματα των πολεμικών μας Μοιρών στις καθημερινές τους Ασκήσεις και ετήσιες Αξιολογήσεις, και τέλος
- Ο πολύ χαμηλός Δείκτης Ατυχημάτων.
Και ενώ τέτοια Αεροπορία παραλάβατε από τόσο άξιους Ηγέτες, εσείς κ. Κουρή, την διοικήσατε κατά τον χειρότερο τρόπο και την σπρώχνετε γρήγορα σε αποσύνθεση και καταστροφή. Μαύρες μέρες για την ΠΑ φέρνει το διαβολικό σχέδιο που έχετε θέσει σε εφαρμογή:
- Διαμορφώσατε την σύνθεση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ), ώστε οι αμέσως μετά από εσάς να είναι άβουλα και τυφλά όργανά σας.
- Επιλέξατε τους Διοικητές των πολεμικών Πτερύγων και Μοιρών με μοναδικό κριτήριο την κομματική τους τοποθέτηση, σχέση ή υποταγή, παραμερίζοντας κάθε ικανότερο και αρχαιότερο που θεωρήσατε ‘‘αντιφρονούντα’’.
- Επιλέξατε με τον ίδιο απαράδεκτο τρόπο τα κυριότερα επιτελικά σας όργανα, μετατρέποντας το ΓΕΑ σε κομματική παρέα και μικρομάγαζο.
- Εγκαταστήσατε τους εμπαθέστερους οπαδούς του ΠΑΣΟΚ, ως όργανα Ασφαλείας των Μονάδων, για πλήρη αστυνόμευση του φρονήματος των αξκών και υπαξκών.
- Συναλλασσόμενος μικροπολιτικά, χορηγήσατε ‘‘πιστοποιητικά καταλληλότητος’’, σε όσους επαγγελματικά απαράδεκτους, σήκωσαν πράσινη σημαία ευκαιρίας.
- Στρατεύσατε και διορίσατε, με μεγάλους βαθμούς και υψηλούς μισθούς, σοσιαλίζοντες Αξκούς ε.α., ως ‘‘ινστρούχτορες’’ για τον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της Σχολής Ικάρων.
- Μέσα στην ‘‘σφαγή’’ των αποστρατειών, συγκαλύψατε περίτεχνα και την αποστρατεία των ικανοτέρων μη προσκείμενων στο κόμμα σας, μετατρέποντας την κατάρτιση και αξία, σε καταδίκη και απαξία.
- Παροπλίσατε, τοποθετώντας τους σε ασήμαντες θέσεις, όσους από τους μη προσκείμενους δεν μπορέσατε αμέσως να αποστρατεύσετε, μειώνοντάς τους έτσι επαγγελματικά και ηθικά. Παράλληλα εξαπολύσατε ψυχολογικό πόλεμο, λασπολογίες και διωγμούς εναντίον τους για να τους εξαναγκάσετε σε παραίτηση.
- Επινοήσατε, κακόβουλα, και προωθείτε εσπευσμένα το περί Ιεραρχίας και Προαγωγών κατασκεύασμά σας, όπου μεταξύ άλλων και δια της κατ’ απόλυτον εκλογή διατάξεως, επιδιώκετε την κατάργηση της ‘‘ιεραρχίας’’ για να μπορείτε ανενόχλητα πλέον, αλλά και νομότυπα, να προωθείτε τους λίγους νεαρούς φιλόδοξους ομοϊδεάτες σας, για την πλήρη κομματική κατάληψη και έλεγχο της ΠΑ.
Οι κατά κόρον παραβιασθείσες εκ μέρους σας Αρχές Ηγεσίας και χρηστής Διοικήσεως είχαν σαν αποτέλεσμα:

- Τα συνθετικά της ΠΑ στοιχεία: ιεραρχία, πειθαρχία, αξιοκρατία και ομοψυχία, εκτοπίστηκαν και την θέση τους πήραν η κομματική ευνοιοκρατία, η διαβολή, η καχυποψία, ο διχασμός.
- Πολύτιμα για την ΠΑ και την χώρα στελέχη χάθηκαν στον Καιάδα των κομματικών αποστρατειών που διενεργήσατε.
- Η αεροπορική συνείδηση αμβλύνθηκε, αφού νέοι χειριστές ζητούν με αναφορές τους να μην πετούν πολεμικό τύπο, ή να ζητούν αλλαγή ειδικότητας δηλώνοντας ‘‘απαρέσκεια πτήσεων’’.
- Το ΑΑΣ κατάντησε διακοσμητικό όργανο συμφώνου γνώμης και τυπικής υπογραφής των δικών σας αποφάσεων ή των εντολοδόχων σας.
- Η αποτελεσματικότητα των πολεμικών μας Μοιρών, παρά τα πλαστά αποτελέσματα των διενεργουμένων ‘‘αξιολογήσεων’’, πόρρω απέχει εκείνης των ετών 77-81.
- Και η θλιβερότερη όλων συνέπεια, ο Δείκτης Ατυχημάτων που ανέβηκε στα ύψη, συνεπακόλουθο όλων των παραπάνω δικών σας αποφάσεων και ενεργειών. Ο απολογισμός τραγικός, απώλειες χειριστών, οικονομικές καταστροφές, απομείωση του αεροπορικού δυναμικού. Αν τολμάτε κ. Κουρή, δώστε μια ειλικρινή απάντηση στα παρακάτω ερωτήματα για την περίοδο από τον Ιούνιο του ’82 έως τον Αύγουστο του 1983:
Πόσους χειριστές και πόσα α/φη έχασε η ΠΑ, εξ αιτίας σας, στο αέρα και στο έδαφος; Πόσα καταστράφηκαν ολοσχερώς και πόσα μερικώς; Μπορείτε να τα αναπληρώσετε, πότε και πόσο κοστίζουν;

Σας θυμίζουμε μόνο, ότι από τα 10 Α-7 που έχουν πέσει από την παραλαβή τους, τον Αύγουστο του ’75 μέχρι σήμερα, τα ρίξατε εσείς. Ναι, τα ρίξατε εσείς, έμμεσα μεν πλην σίγουρα, με την απαράδεκτη και εχθρικότατη για την ΠΑ Διοίκησή σας. Δεν αντιληφθήκατε, λοιπόν, επί τόσα χρόνια, πόσο ευαίσθητο όπλο είναι η Αεροπορία μας, και πόσο λεπτή Διοίκηση απαιτείται; Να σας το πούμε τότε εμείς, μήπως και το αντιληφθεί κανένας πιο υπεύθυνος, αν υπάρχει αυτό το είδος στους προϊσταμένους σας, από εσάς. Η Αεροπορία χρειάζεται τόσο μεγάλη προσοχή και τόσο λεπτή Διοίκηση, όσο ευαίσθητη είναι η ψυχή του χειριστού και του τεχνικού και όσο λεπτή συντήρηση και διακυβέρνηση απαιτεί ένα σύγχρονο α/φος.

Σταματείστε πλέον να σερβίρετε στους μη επαΐοντες προϊσταμένους σας το αυξημένο πτητικό έργο ως ‘‘αποτελεσματικότητα’’ και να δικαιολογείτε με αυτό τον υψηλό Δείκτη Ατυχημάτων. Γιατί το πτητικό έργο από μόνο του, πέραν του ότι ένα μεγάλο μέρος του μπορεί να είναι πλαστό, δεν σημαίνει ότι προάγει το αξιόμαχο της Αεροπορίας μας και την Ασφάλεια των πτήσεων. Ενώ σίγουρα αυξάνει το λειτουργικό κόστος και επαυξάνει κυρίως την καταπόνηση του προσωπικού συντηρήσεως, με ταυτόχρονη χαλάρωση και μείωση του παράγοντα επίβλεψης και του ποιοτικού ελέγχου της συντηρήσεως των α/φών, και με τελικό αποτέλεσμα την αλματώδη αύξηση του Δείκτη Ατυχημάτων. Τέρμα λοιπόν οι δικαιολογίες και τα άλλοθι για την πλήρη αποτυχία σας στην Ασφάλεια των Πτήσεων.

Ίσως φαίνεται περίεργο, το ότι κανένα δεν ελέγξατε και κανένα δεν αντικαταστήσατε ύστερα από τόσα αεροπορικά ατυχήματα. Αλλά πώς να πράξετε τούτο, αφού οι κυρίως υπεύθυνοι Διοικητές των Μονάδων ήταν προσωπική σας επιλογή, χωρίς αξιοκρατία, αλλά με απόλυτα κομματικά κριτήρια; Όπως με περίσσεια θράσους υπερηφανευθήκατε στην Σύσκεψη Στελεχών της ΠΑ του 1982.

Δεν τολμήσατε όμως να ελέγξετε κανένα για δύο λόγους:
Πρώτον, δεν εξυπηρετούσε την κομματική σας υποκρισία, και
Δεύτερον, θα αποτελούσε δημόσια ομολογία ότι κάνατε λάθος.
Αλλά το μεν πρώτο ‘‘αείποτε’’ σύντροφός σας ήταν, το δε δεύτερο απλησίαστο.
Φτάσαμε όμως στο σημείο που όλα εξηγούνται, αρκεί να φωτίσουμε λίγο την σκοτεινή προσωπικότητά σας.
Ναι, κ. Κουρή, υπήρξατε πετυχημένα σκοτεινός και υποκριτής, παίρνοντας κάθε φορά και στην δεδομένη στιγμή το κατάλληλο πολιτικό χρώμα, ως χαμαιλέοντας, που ταίριαζε στην επικρατούσα κατάσταση.
Έτσι ξεγλιστρήσατε αλώβητος από τις συμπληγάδες της 21/4/1967, της 13/12/1967, των έξι ετών δικτατορίας Παπαδόπουλου, των οκτώ μηνών χούντας Ιωαννίδη, των επτά ετών διακυβερνήσεως της Νέας Δημοκρατίας και των δύο ετών τώρα διακυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ. Οι πολιτικές αυτές συμπληγάδες συνέτριψαν εκατοντάδες αξκούς της ΠΑ, που η αξία, το ήθος και η λεβεντιά τους ακτινοβολούσαν, ενώ εσείς ως χαμαιλέων αλλάζατε ‘‘χρώμα’’ κάθε φορά για να ορθώσετε τώρα το ασπόνδυλο ανάστημά σας, κάτω από τον μεσουρανούντα ήλιο του ΠΑΣΟΚ.

Τιποτόφρων σε όλα τα εθνικά ουσιώδη, καταφέρατε περίτεχνα να εκθρέψετε γύρω από τον εαυτόν σας, τον μύθο του καλού και φιλότιμου στρατιώτη, αλλά και του πιστού οπαδού κάθε εξουσίας, επιδεικνύοντας μέχρις υπερβολής υποκριτική πειθαρχία και εργατικότητα, τυφλή υπακοή και δουλική αφοσίωση, σε όλες τις κυβερνήσεις, καθεστώτα, κόμματα και τους ηγέτες τους. Λιβανίσατε όλους, και πιο πολύ την χούντα με κολακευτικές Ημερήσιες Διαταγές και υμνητικά λόγια.

Με ένα τόσο πετυχημένο στο φκιασίδωμα προσωπείο, η προνομιακή μεταχείρισή σας ήταν σίγουρη. Η χούντα σας ανέθεσε την Διοίκηση της 116 ΠΜ, μιας από τις σπουδαιότερες τότε Μονάδες της ΠΑ, σας προήγαγε σε Ταξίαρχο και σας τοποθέτησε κοντά στο τότε Αρχηγό ΕΔ, Στρατηγό Αγγελή, τον οποίο συνοδεύατε παντού σαν την σκιά του, και ο Αγγελής εσάς επέλεξε και έστειλε για ένα χρόνο στο Βασιλικό Κολέγιο της Αγγλίας. Η ΝΔ σας προήγαγε σε Υποπτέραρχο και Αντιπτέραρχο τοποθετώντας σας σε περίοπτες θέσεις και τελευταία ως Α΄ Υπαρχηγό του ΓΕΕΘΑ.

Θα ήταν βέβαια ασέβεια προς την αντικειμενικότητα, αν δεν θίγαμε την ‘‘εκλεκτική συγγένεια’’ που εκδηλώσατε ‘‘εις τας περί λύχνων αφάς’’ του βίου της ΝΔ. Τούτο βέβαια δεν κάνατε από απλή έστω συμπάθεια προς την ιδεολογία του, αλλά μόνο και μόνο, καιροσκόπος γαρ, εκτιμήσατε, πολύ σωστά άλλωστε, δύο παράγοντες. Πρώτον, ότι το κλίμα ήταν υπέρ του ΠΑΣΟΚ και δεν υπήρχαν ισχυροί ανταγωνιστές σας για την Αρχηγία της ΠΑ και Δεύτερον, ότι και στην λιγότερο πιθανή περίπτωση επικρατήσεως της ΝΔ, απεκλείετο να γίνετε Αρχηγός εσείς, γιατί υπήρχαν πολλοί υποψήφιοι και πιο ικανοί και με πολύ ισχυρές πολιτικές και αντιστασιακές δάφνες, που μπροστά τους εσείς, με την τυχοδιωκτική σας ‘‘πολιτεία’’, αισθανόσαστε τουλάχιστον μειονεκτικά.
Ένα τέτοιο λοιπόν αξκό, πεπειραμένο(!) και δοκιμασμένο(!) σε όλες τις καταστάσεις, παρέλαβε το ανύποπτο(;) ΠΑΣΟΚ και τον έχρισε Αρχηγό. Ποτισμένος όμως ανίατα από κόμπλεξ και έχοντας βιώσει για μία ζωή την υποκριτική τακτική και τέχνη, δεν ήταν δυνατόν παρά να πράξετε τα όσα σας καταλογίζουμε, για να δείχνετε πασοκικότερος και αυτού του Ανδρέα. Με την ίδια λατρεία και ζήλο θα διατηρούσατε το …..ότερος με οποιονδήποτε Θεό ή δαίμονα, ΝΔ ή χούντα, σας διόριζε Αρχηγό της ΠΑ. Είσθε ένα μεγάλο ‘‘τίποτα’’ και δεν αγαπάτε κανένα, παρά μόνο τον εαυτό σας. Η άκρατη φιλοδοξία σας, σάς κατάντησε, μετά την αναρρίχησή σας στην θέση του Α/ΓΕΑ, άκρως επικίνδυνο και ηθικά ανάλγητο στην θυσία των πάντων για να πετύχετε τους προσωπικούς σας στόχους, που τελευταία συχνά-πυκνά ακούγονται να είναι ο θώκος του Α/ΓΕΕΘΑ ή Υφυπουργού. Και επειδή δεν έχετε τίποτα άλλο να θυσιάσετε, θυσιάζετε αδίστακτα την Αεροπορία.

Όμως, δεν ενδιαφέρουν την Αεροπορία τα πολιτικά σας παιχνίδια, ή η διπλωματική σας ικανότητα(;) και το υποκριτικό σας ταλέντο. Αυτά μπορεί να ενδιαφέρουν την κυβέρνηση. Ας τα εκτιμήσει ανάλογα και ας σας χρησιμοποιήσει στον διπλωματικό ή τον θεατρικό χώρο, όπου υπάρχει, άλλωστε, και σχετική κρίση. Εκείνο που πρωταρχικά ενδιαφέρει την Αεροπορία και τις ΕΔ γενικότερα, είναι να απομακρυνθείτε το ταχύτερο. Το τίμημα της Αρχηγίας σας σε αίμα, χρήμα και αεροπορικό δυναμικό είναι τεράστιο, είναι αβάστακτο.

Βέβαια και το πολιτικό κόστος που θα πληρώσει το ΠΑΣΟΚ διατηρώντας σας στην Ηγεσία των ΕΔ θα είναι εξίσου τεράστιο. Το τίμημα όμως που θα πληρώσει το Έθνος όταν θα χρειασθεί την Αεροπορία, θα είναι η ακεραιότητα της χώρας και η ελευθερία του ελληνικού Λαού.
Κύριε Κουρή, μέχρι εδώ και μη παρέκει. Συνέλθετε επιτέλους και μην αποστερείτε την Πατρίδα από την μόνη αποτελεσματική προστατευτική της ασπίδα, την Αεροπορία.
Σας δίνετε η ευκαιρία, να προσφέρετε την μόνη αγαθή σας, προς την Πατρίδα, υπηρεσία:
Να παραιτηθείτε αμέσως. Εάν τούτο δεν πράξετε σεις, τότε παρακαλούμε τον Πρωθυπουργό της χώρας, να εκτιμήσει το πολλαπλό και τεράστιο κόστος της Αρχηγίας σας και να σας αποπέμψει το ταχύτερο δυνατόν. Το πρώτο είναι πολύ γενναίο για να προέλθει από σας, το δεύτερο πολύ συνετό και δίκαιο και το ελπίζουμε από τον υπεύθυνο Πρωθυπουργό.

Υπάρχουν πρόσωπα, πράγματα, στοιχεία και νούμερα τέτοια και τόσα, που μαρτυρούν την αλήθεια και δικαιολογούν την ανησυχία μας.
Ελπίζουμε να μην χρειασθεί να τα επικαλεσθούμε. Δεν εκβιάζουμε, αλλά αγωνιούμε για την τύχη του Έθνους, για την τύχη της Αεροπορίας, που δεν είναι δική σας, αλλά δική μας και του ελληνικού λαού.
Υ.Γ. Οι ΑΓΩΝΙΟΥΝΤΕΣ ΑΕΡΟΠΟΡΟΙ υπήρξαν ειλικρινείς, ρεαλιστές και ‘‘προφητικοί’’ στις καταγγελίες τους. Πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι της επιστολής τους, του Νοεμβρίου του 1983, επτά ατυχήματα, σε διάστημα τεσσάρων μόνο μηνών, δυστυχώς, τους επιβεβαίωσαν. Το τελευταίο (F-5) στις αρχές Μαΐου του 1984.
Κατωτέρω παρατίθεται αυτούσιο το δημοσίευμα της εφημερίδας ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ της 9/5/1984.


Εφημερίδα ‘‘ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ’’ 9/5/1984
‘‘ΕΠΕΣΕ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΣΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ’’
• ΤΟ 7ο ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΗΝΕΣ
«Μαχητικό αεροσκάφος που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, δυτικά της Ζακύνθου, εγκαταλείφθηκε λόγω βλάβης από τον χειριστή του Υποσμηναγό Γεώργιο Μωραΐτη, τον οποίο διέσωσε ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας,
Για την διερεύνηση των συνθηκών και των αιτίων του αεροπορικού ατυχήματος επιλήφθηκε επιτροπή από εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας.
Με το προχθεσινό «μείζον ατύχημα», τα καταστραφέντα αεροσκάφη της ΠΑ έφθασαν τα εφτά φέτος και οι ανθρώπινες απώλειες τους τέσσερις νεκρούς χειριστές.
Υπενθυμίζεται ότι – όπως έχει δημοσιευθεί στον Τύπο – έχουν καταστραφεί:
1. Mirage F-1C στην Τανάγρα
2. PZL στο Τατόι
3. Corsair A-7 στα Κύθηρα
4. C-130 Hercules στην Σαντορίνη
5. CL-215 στην Ελευσίνα (2 νεκροί)
6. F-4 (Φάντομ) στην Λάρισα (2 νεκροί)
7. F-5 στην Ζάκυνθο
Σύμφωνα με την άποψη ειδικών, με τους μετριότερους υπολογισμούς, ο Δείκτης Ατυχημάτων έχει φθάσει μέχρι στιγμής το 15,5 και θεωρείται από τους τρεις υψηλότερους στον κόσμο.
Εκφράσθηκε επίσης, από αεροπορικούς κύκλους, η γνώμη ότι μέρος της ευθύνης για την τρομακτική αύξηση φέρει η Ηγεσία του ΓΕΑ με την αναστάτωση που προκάλεσε απομακρύνοντας από την Διεύθυνση Ασφαλείας Πτήσεων, τον Ταξίαρχο Δημήτριο Παπαγεωργίου, ο οποίος είχε επισημάνει επανειλημμένα στον Αρχηγό ΓΕΑ κ. Κουρή τους κινδύνους των πολλών ατυχημάτων και είχε εισηγηθεί συγκεκριμένα μέτρα για την αποφυγή τους. Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών ήταν η εντελώς αναιτιολόγητη αποστρατεία του».

http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/08/blog-post_1927.html







___________________________________________________

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.

Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.

Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...

0 Σχόλια:

back to top