Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Από το Blogger.

Αρχειοθήκη

ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Του Πέτρου Σαββίδη

Πέντε μαχητικά General DynamicsF-16C/D Βlock 52+ Fighting Falcon της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) βρέθηκαν πρόσφατα, για πρώτη φορά, στο Ισραήλ κατά τη διάρκεια κοινής άσκησης της ΠΑ και της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας.
Η άσκηση πραγματοποιήθηκε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας μεταξύ 14-18 Νοεμβρίου στην περιοχή της ερήμου Νegevστο νότιο Ισραήλ. Από ελληνικής πλευράς συμμετείχε σμήνος της 337 Μοίρας «Φάντασμα» της 110 Πτέρυγας Μάχης που εδρεύει στην Α.Β. Λάρισας, ενώ από ισραηλινής, αεροσκάφη της 133 Μοίρας και της 115 Μοίρας που εδρεύουν στην 8η Α.Β. ΤelΝof(δυτικά της Ιερουσαλήμ) και στην 10η Α.Β. Οvda (κοντά στην πόλη Εilat) αντίστοιχα. Η 133 Μοίρα «Ηa’ΖanavΗa’Κafoul» («Ιππότες της Διπλής Ουράς») είναι εξοπλισμένη με μαχητικά ΜacDonnellDouglasF-15Α/Β/D «Βaz» (Αετός) σε ρόλο αεροπορικής υπεροχής, ενώ η 115 Μοίρα («Ιπτάμενος Δράκος») με μαχητικά GeneralDynamicsF16Α/Β «Νetz» (Γεράκι) σε ρόλο πολλαπλών αποστολών και απεικόνισης εχθρικών δυνάμεων.

Την Κυριακή 13 Νοεμβρίου το σμήνος των μαχητικών της ΠΑ, μαζί με μεταγωγικό αεροσκάφος C-130Η που μετέφερε τεχνικό κλιμάκιο, έφτασε στην Α.Β. Οvda κοντά στα νότια σύνορα του Ισραήλ. Είναι η πρώτη φορά που ελληνικά μαχητικά προσγειώνονται σε ισραηλινό έδαφος και φαίνεται ότι δεν θα είναι και η τελευταία, αφού η συνεκπαίδευση μεταξύ της πολεμικής αεροπορίας των δύο χωρών, διεξήχθη στα πλαίσια του Προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας ΕλλάδαςΙσραήλ 2011. Παρ’ όλο που επίσημα δεν ανακοινώθηκαν στοιχεία για τα σενάρια των ασκήσεων που πραγματοποιήθηκαν, πληροφορίες αναφέρουν ότι μεταξύ άλλων διενεργήθηκαν ασκήσεις ανεφοδιασμού από αεροσκάφη ΚC-707 «Saknai» της 120 Μοίρας «Γίγαντες της Ερήμου» που εδρεύει στην 28η Α.Β.
Νevatim, τακτική συνεργασία σε μεικτές αεροπορικές επιχειρήσεις Composite Αir Οperations (CΟΜΑΟ), και αποστολές δύο εναντίον δύο και τέσσερις εναντίον τεσσάρων.

Η στρατιωτική συνεργασία μεταξύ Αθήνας και Τελ Αβιβ θεσμοθετήθηκε αρχικά το 1994, με την υπογραφή διμερούς συμφωνίας αμυντικής-τεχνικής συνεργασίας από τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας Γεράσιμο Αρσένη και επαναβεβαιώθηκε το 1999 από τον Α. Τζοχατζόπουλο και το 2005 από τον Σ. Σπηλιωτόπουλο.

Ο στενός στρατηγικός δεσμός όμως μεταξύ Άγκυρας και Ισραήλ δεν ενεθάρρυνε την πραγματική ενεργοποίηση της συμφωνίας μέχρι και το 2007. Τα θεμέλια της επιχειρησιακής αξιοποίησης της στρατιωτικής σχέσης Ελλάδας-Ισραήλ τέθηκαν κατά την επίσκεψη του τότε Α/ΓΕΑ αντιπτέραρχου Ιωάννη Γιάγκου στο Ισραήλ τον Ιούλιο 2007 και την παρουσία του Ισραηλινού περιοχή Κρήτης άσκηση μεσαίας κλίμακας με την ονομασία «Μίνωας 2010» στην οποία συμμετέχουν 10 μαχητικά F-16Ι «Sufa» και F-15Ι «Ra’am», αεροσκάφος ανεφοδιασμού ΚC-707 «Saknai» και ελικόπτερα CΗ53 Sea Stallion της Ισραηλινής Αεροπορίας και σημαντικός αριθμός μαχητικών F-16C/D Βlock52+ της 115 Πτέρυγας Μάχης που εδρεύει στην Α.Β. Σούδας. Τα σενάρια της άσκησης προέβλεπαν μεταξύ άλλων αποστολές στρατηγικού πλήγματος με ενδιάμεσο εναέριο ανεφοδιασμό, αποστολές CSΑR για διάσωση καταρριφθέντων πιλότων, και εναέριες εμπλοκές. Η άσκηση όμως τελικά διακόπηκε στις 31 Μαΐου λόγω της ισραηλινής επιχείρησης εναντίον του «στολίσκου της ειρήνης» και της υπόθεσης «Μavi Μarmara». ομόλογού του υποπτέραρχου Εlyezer Shkedy στην Αθήνα το Δεκέμβριο 2007.

Η πρώτη κοινή άσκηση μεγάλης κλίμακας με την ονομασία «Ένδοξος Σπαρτιάτης 08», που πραγματοποιήθηκε με κάθε μυστικότητα μεταξύ 28 Μαΐου και 12 Ιουνίου 2008 στην ευρύτερη περιοχή Κρήτης, αιφνιδίασε τη διεθνή κοινή γνώμη ενόψει και του γεγονότος ότι η Τεχεράνη εντατικοποιούσε τις απόκρυφες προσπάθειές του πυρηνικού της προγράμματος. Σύμφωνα με αποκαλύψεις της εφημερίδας Νew ΥorkΤimesλίγες μέρες μετά (20 Ιουνίου 2008), στην άσκηση έλαβε μέρος ένας πρωτοφανής αριθμός μαχητικών της Ισραηλινής Αεροπορίας, πέραν των 100 αεροπλάνων, μεταξύ των οποίων και υπερσύγχρονα F-16Ι «Sufa» και F-15Ι «Ra’am», τα οποία χρησιμοποιούνται σε αποστολές στρατηγικής κρούσης. Η επιχειρησιακή εξόρμηση της Ισραηλινής Αεροπορίας από την Α.Β. Καστέλιου (133 Σμηναρχία Μάχης) περιελάμβανε αποστολές προσβολής στόχων σε μεγάλο βάθος με ενδιάμεσο εναέριο ανεφοδιασμό, ασκήσεις διάσωσης CombatSearch and Rescue (CSΑR) και συνεκπαίδευση σε αποστολές εναέριας υπεροχής.

Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες οι οποίες δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ (Τhe Cutting Εdge, 14 Ιουλίου 2008), πραγματοποιήθηκαν και αποστολές καταστολής εχθρικής αεράμυνας (SΕΑD) εναντίον των ρωσικών πυραυλικών συστοιχιών S-300ΡΜU-1 και ΤΟRΜ1 της ΠΑ που εδρεύουν στην Κρήτη.
Στο τέλος Μαΐου 2010 άρχισε στην ευρύτερη Την ίδια χρονιά πραγματοποιήθηκε, μεταξύ 11-14 Οκτωβρίου, στην Α.Β. Ανδραβίδας Πελοποννήσου, έδρα της 117 Πτέρυγας Μάχης, κοινή τετραήμερη άσκηση με την επωνυμία «Πρωινός Άνεμος 2010», υπό τον έλεγχο του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής (ΚΕΑΤ). Από ισραηλινής πλευράς συμμετείχαν 4 επιθετικά ελικόπτερα ΑΗ-64D«Saraf» Longbow Αpache της 113 Μοίρας, 4 ελικόπτερα S-70Α-50 «Υanshuf3» της 123 και 124 Μοίρας, ενώ από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν 3 επιθετικά ελικόπτερα ΑΗ-64Α+ Αpache του 1ου ΤΕΕΠ, ένα ελικόπτερο SΑ332 Super Ρuma της 384 ΜΕΔ, 6 μαχητικά του Σχολείου Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ) και μια συστοιχία αντιαεροπορικών πυραύλων Crotale ΝG.

Η άσκηση αφορούσε περίπλοκα σενάρια διάσωσης μάχης CSΑR στα ευρύτερα ορεινά διαμερίσματα Πελοποννήσου και στο Ιόνιο πέλαγος, τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και τη νύκτα. Τον Ιούνιο 2011 επαναλήφθηκε μεικτή άσκηση CSΑR στην Α.Β. Λάρισας, έδρα της 110 Πτέρυγας Μάχης, στην οποία συμμετείχαν 5 μαχητικά ελικόπτερα ΑΗ-64D «Saraf» Longbow Αpache, 5 ελικόπτερα S-70Α-50 «Υanshuf 3» και ειδικό κλιμάκιο της επίλεκτης μονάδας διάσωσης 669. Από ελληνικής πλευράς έλαβαν μέρος ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού και τμήματα της επίλεκτης 31ης Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης (ΜΕΕΔ) της ΠΑ.

*Ο Πέτρος Σαββίδης είναι ιστορικός ερευνητής, Μ.Ρhil. Ηistory(Glasgow)

Πολύτιμες Αθήνα καιΛευκωσία Η ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ των κοινών δραστηριοτήτων μεταξύ της Ελληνικής ΠΑ και της ισραηλινής Αεροπορίας τα τελευταία χρόνια αποφέρει πολύτιμους καρπούς στις δύο χώρες, με διαδοχικές προεκτάσεις που αγγίζουν και την Κύπρο. Μετά την υπογραφή της συνθήκης ειρήνης μεταξύ Ισραήλ και Αιγύπτου στις 26 Μαρτίου 1979 και την επιστροφή της χερσονήσου του Σινά στην Αίγυπτο, η ισραηλινή Αεροπορία απώλεσε τον πολύτιμο εναέριο χώρου που χρειαζόταν για επιχειρησιακή εκπαίδευση του προσωπικού της. Ενόψει και της διαχρονικής ανάγκης διατήρησης, εκ μέρους του Ισραήλ, ικανότητας στρατηγικού πλήγματος (απειλή Ιράκ-Ιράν), ο ασφυκτικός εναέριος χώρος του Ισραήλ δεν προσέφερε το απαιτούμενο βάθος, με αποτέλεσμα η Ιερουσαλήμ να στραφεί αρχικά προς την Άγκυρα. Η κατάρρευση όμως του στρατηγικού δεσμού μεταξύ των δύο χωρών, μετά την άνοδο των ισλαμιστών στην εξουσία, έστρεψε αυτονόητα την προσοχή του Ισραήλ προς την Ελλάδα και την Κύπρο. Οι δύο όμαιμες χώρες δεν προσδίδουν μόνο το αναγκαίο βάθος για την εκπαίδευση της Ισραηλινής Αεροπορίας, αλλά παράλληλα - με ανάλογους χειρισμούς που εξυπηρετούν τα συμφέροντα όλων των πλευρών - μπορούν να αποτελέσουν την πολιτική, ενεργειακή και στρατηγική γέφυρα της Ιερουσαλήμ προς τις Βρυξέλλες. Ο προσανατολισμός του Ισραήλ προς την Ευρώπη θα πρέπει να αποτελεί μονόδρομο για την Ιερουσαλήμ, τόσο για την αξιοποίηση του ενεργειακού της πλούτου όσο και για την πολιτισμική απεξάρτησή της από την ασφυκτική Μέση Ανατολή.

http://www.philenews.com/digital/

http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/11/blog-post_5645.html#.TtMSkbIr2nA


___________________________________________________

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.

Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.

Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...

0 Σχόλια:

back to top