Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩ
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Stephen Kotkin Τα γερμανικά στρατεύματα διασχίζουν τα σοβιετικά σύνορα, στις 22 Ιουνίου 1941. JOHANNES HÄHLE Περίληψη: Οι συναλλαγές τ...
-
By THE NEW YORK TIMES UPDATED 12:41 AM Right Now T he Electoral College has affirmed Donald J. Trump as the nation’s 45t...
-
«Εάν δεν το κάνουμε, τότε ζούμε σε μία Ευρώπη που εξαρτάται από άλλα κράτη, ίσως μάλιστα από προσωπικότητες όπως ο πρόεδρος Ερντογάν. Και...
-
7.4.2017: Ενεργός πλέον ο αμερικανικός στόλος έξω από τη Κύπρο Αρχές Απριλίου 2017 και έχουμε καταιγισμό ειδήσεων και σχολίων για την...
-
Το Lonely Planet υμνεί την Πελοπόννησο, τα νερά και τις ομορφιές της και την παρουσιάζει ως τον κορυφαίο προορισμό για το καλοκαίρι του 2016...
-
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΟΥΜΑΚΗΣ Ο επιπόλαιος υπολογισμός, μόλις πριν από λίγους μήνες, της άφιξης το πολύ 100.000 λαθρομεταναστών για το 2015...
-
Ο Σαλί Μπερίσα, πρώην πρόεδρος της Αλβανίας και πρωθυπουργός της χώρας, προέβη σε μια εξομολόγηση που έδωσε βάση στις φήμες που υπήρχαν μ...
-
Μάρκος Τρούλης* Εισαγωγή Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ταυτίσει την έννοια της ενεργειακής ασφαλείας (energy security) με τη διασφάλιση του στ...
-
Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΗΜΙΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕΙ... ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ Η αλ...
-
Με κόκκινο σημειώνεται ο συριακός στρατός, με κίτρινο οι κουρδικές δυνάμεις και με γκρι οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους (φωτ.: Σ. Κ...
Από το Blogger.
Αρχειοθήκη
Φόρμα επικοινωνίας
Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012
Αμαλία Κ. Ηλιάδη*
ailiadi@sch.gr
Η εκδήλωση της επιθετικής συμπεριφοράς και των πράξεων βίας συνιστά ένα κοινωνικό πρόβλημα το οποίο στις μέρες μας λαμβάνει συνεχώς εκρηκτικές διαστάσεις. Η έξαρση της εγκληματικότητας, η οποία καθημερινά βιώνεται από όλους τους Έλληνες, απειλεί να κλονίσει την πολιτική και οικονομική σταθερότητα και να διαρρήξει την κοινωνική συνοχή.
Βαθμιαία, λοιπόν, εδραιώνεται ένα κλίμα φόβου, ανασφάλειας, καχυποψίας και εσωστρέφειας, το οποίο σταδιακά οδηγεί σε απώλεια εμπιστοσύνης απέναντι στον συνάνθρωπο, αλλά και στην ίδια την πολιτεία.
Η επιθετική συμπεριφορά περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα εκδηλώσεων και ενεργειών: από την απλή λεκτική προσβολή μέχρι τις πολεμικές συρράξεις. Στον τόπο μας, κουκουλοφόροι, παρέες παράνομων λαθρομεταναστών, τρομοκρατικές οργανώσεις, εγκληματικές ενέργειες και επιθετικές συμπεριφορές στους αθλητικούς χώρους δημιουργούν μία ατμόσφαιρα ανομίας στις πόλεις και στις γειτονιές μας.
Στο ερώτημα για το πώς φτάνει το άτομο στην εκδήλωση της επιθετικής συμπεριφοράς έχουν δοθεί διάφορες απαντήσεις από τους φιλοσόφους, τους ψυχολόγους, τους βιολόγους και τους κοινωνιολόγους.
Ο Αθηναίος φιλόσοφος Πλάτων στο διάλογο «Πρωταγόρας» παρουσιάζει το Σωκράτη να υιοθετεί τη ρήση ότι «ουδείς εκών κακός», που σημαίνει ότι κανένας άνθρωπος από τη φύση του δεν είναι κακός. Κατά τον Σωκράτη, δηλαδή, κανένας άνθρωπος δεν θα έπραττε κάτι άδικο εάν γνώριζε τι πραγματικά είναι το Αγαθό.
Ο πατέρας της ψυχανάλυσης Φρόιντ, μετά τα τραγικά γεγονότα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, για να ερμηνεύσει τη φύση της ανθρώπινης επιθετικότητας διατύπωσε την άποψη ότι αυτή είναι ενστικτώδης, εγγενής και αναπόφευκτη. Ο ψυχολόγος Άλμπερτ Μπαντούρα υποστήριξε ότι οι άνθρωποι μαθαίνουν να είναι επιθετικοί μονάχα όταν μιμούνται ανάλογες πράξεις.
Οι βιολογικές θεωρίες υποστηρίζουν ότι υπάρχει μία προδιάθεση για επιθετική συμπεριφορά εξαιτίας γενετικών ανωμαλιών. Τέλος, οι κοινωνιολογικές θεωρίες συνδέουν την εκδήλωση της επιθετικής συμπεριφοράς με τη δομή και τη λειτουργία της κοινωνίας.
Στο περιβάλλον όπου αυξάνονται τα κρούσματα επιθετικής συμπεριφοράς οι πολίτες αισθάνονται ανυπεράσπιστοι. Το αίσθημα αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι τα δίκτυα της παρανομίας οργανώνονται, ενώ αυτά της προστασίας αποδιοργανώνονται. Γι’ αυτό στις κρίσιμες αυτές ώρες απαιτείται η άμεση διασφάλιση του αισθήματος της ασφάλειας των πολιτών και η επιστροφή του νόμου κυρίως στις πόλεις. Σε αυτό θα συνδράμουν:
• Το οικογενειακό και το σχολικό περιβάλλον, τα οποία ως θερμοκήπια παιδείας θα θωρακίσουν την εύπλαστη ψυχή του νέου και θα ενδυναμώσουν τον χαρακτήρα του με υγιείς αρχές και αξίες. Ο Απόστολος Παύλος στην προς Κορινθίους Α΄ Επιστολή αναφέρει χαρακτηριστικά «αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμί», που σημαίνει ότι μπορεί να έχω όλα τα προσόντα και όλες τις ικανότητες, εάν όμως μου λείπει η αγάπη, τότε δεν είμαι απολύτως τίποτα.
• Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία θα περιορίσουν την προβολή της βίας.
• Η σταθερή εθνική πολιτική στο σοβαρό πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης.
• Η Πολιτεία, η οποία θα εφαρμόζει άμεσα τη νομοθεσία σε κάθε μορφή παραβατικότητας, θα βελτιώσει το σωφρονιστικό σύστημα επιβάλλοντας ποινές με πνεύμα ισοτιμίας και ισονομίας και θα προβεί στην υλοποίηση πολιτιστικών δράσεων ώστε οι νέοι, κυρίως, άνθρωποι να έχουν τη δυνατότητα εποικοδομητικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου τους ώστε να μη βρίσκουν καταφύγιο σε παραβατικές ομάδες και δράσεις.
Τέλος, αν όλοι μας με τον λόγο και τις πράξεις μας λειτουργούμε ως πρότυπα υγιούς κοινωνικής συμπεριφοράς, έχοντας βέβαια πίστη ότι η δικαιοσύνη δεν είναι απλώς μία αρετή του προσώπου, αλλά μία θεμελιώδης αξία, μία έννοια-κλειδί χωρίς την οποία δεν μπορεί να υπάρξει και να ανθήσει η πολιτική κοινωνία και εν γένει η Πολιτεία.
Η Αμαλία Κ. Ηλιάδη είναι φιλόλογος-ιστορικός, (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ΄ το Α.Π.Θ.), Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
ailiadi@sch.gr
Η εκδήλωση της επιθετικής συμπεριφοράς και των πράξεων βίας συνιστά ένα κοινωνικό πρόβλημα το οποίο στις μέρες μας λαμβάνει συνεχώς εκρηκτικές διαστάσεις. Η έξαρση της εγκληματικότητας, η οποία καθημερινά βιώνεται από όλους τους Έλληνες, απειλεί να κλονίσει την πολιτική και οικονομική σταθερότητα και να διαρρήξει την κοινωνική συνοχή.
Βαθμιαία, λοιπόν, εδραιώνεται ένα κλίμα φόβου, ανασφάλειας, καχυποψίας και εσωστρέφειας, το οποίο σταδιακά οδηγεί σε απώλεια εμπιστοσύνης απέναντι στον συνάνθρωπο, αλλά και στην ίδια την πολιτεία.
Η επιθετική συμπεριφορά περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα εκδηλώσεων και ενεργειών: από την απλή λεκτική προσβολή μέχρι τις πολεμικές συρράξεις. Στον τόπο μας, κουκουλοφόροι, παρέες παράνομων λαθρομεταναστών, τρομοκρατικές οργανώσεις, εγκληματικές ενέργειες και επιθετικές συμπεριφορές στους αθλητικούς χώρους δημιουργούν μία ατμόσφαιρα ανομίας στις πόλεις και στις γειτονιές μας.
Στο ερώτημα για το πώς φτάνει το άτομο στην εκδήλωση της επιθετικής συμπεριφοράς έχουν δοθεί διάφορες απαντήσεις από τους φιλοσόφους, τους ψυχολόγους, τους βιολόγους και τους κοινωνιολόγους.
Ο Αθηναίος φιλόσοφος Πλάτων στο διάλογο «Πρωταγόρας» παρουσιάζει το Σωκράτη να υιοθετεί τη ρήση ότι «ουδείς εκών κακός», που σημαίνει ότι κανένας άνθρωπος από τη φύση του δεν είναι κακός. Κατά τον Σωκράτη, δηλαδή, κανένας άνθρωπος δεν θα έπραττε κάτι άδικο εάν γνώριζε τι πραγματικά είναι το Αγαθό.
Ο πατέρας της ψυχανάλυσης Φρόιντ, μετά τα τραγικά γεγονότα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, για να ερμηνεύσει τη φύση της ανθρώπινης επιθετικότητας διατύπωσε την άποψη ότι αυτή είναι ενστικτώδης, εγγενής και αναπόφευκτη. Ο ψυχολόγος Άλμπερτ Μπαντούρα υποστήριξε ότι οι άνθρωποι μαθαίνουν να είναι επιθετικοί μονάχα όταν μιμούνται ανάλογες πράξεις.
Οι βιολογικές θεωρίες υποστηρίζουν ότι υπάρχει μία προδιάθεση για επιθετική συμπεριφορά εξαιτίας γενετικών ανωμαλιών. Τέλος, οι κοινωνιολογικές θεωρίες συνδέουν την εκδήλωση της επιθετικής συμπεριφοράς με τη δομή και τη λειτουργία της κοινωνίας.
Στο περιβάλλον όπου αυξάνονται τα κρούσματα επιθετικής συμπεριφοράς οι πολίτες αισθάνονται ανυπεράσπιστοι. Το αίσθημα αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι τα δίκτυα της παρανομίας οργανώνονται, ενώ αυτά της προστασίας αποδιοργανώνονται. Γι’ αυτό στις κρίσιμες αυτές ώρες απαιτείται η άμεση διασφάλιση του αισθήματος της ασφάλειας των πολιτών και η επιστροφή του νόμου κυρίως στις πόλεις. Σε αυτό θα συνδράμουν:
• Το οικογενειακό και το σχολικό περιβάλλον, τα οποία ως θερμοκήπια παιδείας θα θωρακίσουν την εύπλαστη ψυχή του νέου και θα ενδυναμώσουν τον χαρακτήρα του με υγιείς αρχές και αξίες. Ο Απόστολος Παύλος στην προς Κορινθίους Α΄ Επιστολή αναφέρει χαρακτηριστικά «αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμί», που σημαίνει ότι μπορεί να έχω όλα τα προσόντα και όλες τις ικανότητες, εάν όμως μου λείπει η αγάπη, τότε δεν είμαι απολύτως τίποτα.
• Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τα οποία θα περιορίσουν την προβολή της βίας.
• Η σταθερή εθνική πολιτική στο σοβαρό πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης.
• Η Πολιτεία, η οποία θα εφαρμόζει άμεσα τη νομοθεσία σε κάθε μορφή παραβατικότητας, θα βελτιώσει το σωφρονιστικό σύστημα επιβάλλοντας ποινές με πνεύμα ισοτιμίας και ισονομίας και θα προβεί στην υλοποίηση πολιτιστικών δράσεων ώστε οι νέοι, κυρίως, άνθρωποι να έχουν τη δυνατότητα εποικοδομητικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου τους ώστε να μη βρίσκουν καταφύγιο σε παραβατικές ομάδες και δράσεις.
Τέλος, αν όλοι μας με τον λόγο και τις πράξεις μας λειτουργούμε ως πρότυπα υγιούς κοινωνικής συμπεριφοράς, έχοντας βέβαια πίστη ότι η δικαιοσύνη δεν είναι απλώς μία αρετή του προσώπου, αλλά μία θεμελιώδης αξία, μία έννοια-κλειδί χωρίς την οποία δεν μπορεί να υπάρξει και να ανθήσει η πολιτική κοινωνία και εν γένει η Πολιτεία.
Η Αμαλία Κ. Ηλιάδη είναι φιλόλογος-ιστορικός, (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας απ΄ το Α.Π.Θ.), Δ/ντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων
___________________________________________________
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ γάταρος δέν ἀνήκει σε ἐπαγγελματία δημοσιογράφο καί στηρίζεται στήν ἠθική ἱκανοποίηση της σταθερότητας των ἐπισκεπτῶν, χωρίς νά χρησιμοποιεῖ τεχνικές καί κόλπα γιά νά κερδίσει ἐπισκεψιμότητα, ἐπίσης δέν μ΄ ἀφήνει ἀδιάφορο ἡ ἄνοδος του.
Η ὑποστήριξή σας μπορεῖ, ὅπως βλέπετε, νά ἐκδηλωθεῖ καί με ἄλλον τρόπο κάθε φορά ποῦ θά ἔχετε τον ἐλάχιστο χρόνο.
Εὐχαριστῶ καί συνεχίζω με το ἴδιο ἀδέσμευτο καί ἀνεξάρτητο πνεῦμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου